Каменяр: Інформаційно-аналітичний часопис Львівського національного університету імені Івана Франка

Шлях до самовизначення

Профорієнтаційна робота в Університеті визначається, передусім, як допомога майбутнім абітурієнтам у здійсненні першого кроку до самовизначення та самовдосконалення. Як вступити до Університету і не схибити у виборі напряму? Які складові його історії та політики варто знати? Що чекає на студента після закінчення вишу? Відповіді на ці та інші запитання дають учасники профорієнтаційних зустрічей та поїздок. Профорієнтаційна робота постає як ос­нов­ний орієнтир у виборі фаху і досягненні запланованих цілей.
До профорієнтаційної роботи Львівського національного університету імені Івана Франка впродовж 2010-2011 навчального року входили такі чинники: профорієнтаційні поїздки, організація екскурсій, співпраця із Львівським регіональним центром оцінювання якості освіти, видання рекламної продукції, організація співпраці з навчальними закладами, організація та проведення VІ Всеукраїнського конкурсу творчих робіт учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів “Іван Франко: дух, наука, думка, воля”, організація та проведення днів відкритих дверей, мультимедійна презентація про Університет.
Особливої уваги заслуговує власне презентація Львівського національного університету імені Івана Франка для середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Це мультимедійний проект, який дає учням повну і вичерпну інформацію про факультети та напрями підготовки, які діють в Університеті. З презентації школярі дізнаються і про підготовчі курси (денної та очно-заочної форми) та їхню роль у вступному процесі. Презентація не лише надає інформацію, пов’язану зі вступною кампанією та навчальним процесом, а й показує учнівській молоді всю красу культурно-виховного та соціально-економічного розвитку Університету, а разом із тим – переваги студентського життя у нашій alma mater.
Важливою ланкою профорієнтації є організація літніх шкіл, адже, окрім залучення до університетської діяльності школярів, вони сприяють розвитку студентської молоді, яка влітку закріплює набуті теоретичні знання на практиці.
6 червня 2011 року на базі Львівської гімназії “Євшан” стартувала літня культурологічна школа на тему: “Без ГМО”. Організували її кафедра теорії та історії культури філософського факультету та Українська Асоціація Культурологів. Цікавими та пізнавальними були діалоги студентів та аспірантів з учнями гімназії, адже стосувались вони взаємозв’язку культури з екологією, релігії з екологією, прикладної етики та мистецтва, кінематографу як чинника формування екологічного світогляду людства.
9 червня 2011 року відкрили літню школу в Бориславській державній гімназії. Університет представляли факультети культури та мистецтв і міжнародних відносин. Проведено низку майстер-класів англійською мовою. Окрім того, учнів ознайомили з азами акторської майстерності та сценічного руху.
10 червня 2011 року розпочала свою діяльність літня школа у Нововолинському ліцеї-інтернаті Волинської обласної ради. Учні зустрілися з представниками Університету, серед яких були і викладачі, і студенти. Упродовж роботи літньої школи науковці обговорили з ліцеїстами низку питань, пов’язаних зі сучасними засобами зв’язку, антивірусним забезпеченням комп’ютерних систем, розв’язуванням рівнянь із параметрами, а також зосередили увагу на сучасних проблемах екології.
В Карпатах діяла літня школа з англійської мови у пришкільному оздоровчому таборі “Бескид” при НВК “СЗШ-ліцей” с. Козьови при Львівському національному університеті імені Івана Франка багато років поспіль. Традиційно студентів факультету іноземних мов ЛНУ ім. Івана Франка запросили вихователями в літню англійську школу на базі зазначеного табору. Надзвичайно цікавими були екскурсії, заняття із декоративно-прикладного мистецтва і танців, спортивні ігри, свята та походи в гори. Найважливіше те, що учні отримали живе і щире спілкування англійською мовою.
Профорієнтаційна робота в Університеті тісно переплітається з діяльністю відносно молодого факультету – доуніверситетської підготовки (заснований 1997 року на базі денного підготовчого відділення та підготовчих курсів). Слухачами підготовчих курсів стають учні середніх шкіл, гімназій, технікумів, ліцеїв, однак можуть стати і ті, хто вже здобув середню освіту. Основною метою функціонування факультету є підвищення рівня знань зі шкільних дисциплін та планова підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання. Керівництво факультету постійно працює над розширенням та вдосконаленням мережі філій підготовчих курсів, систематизацією профорієнтаційної роботи, запровадженням нових видів підготовки.
Університет активно співпрацює зі школами. Уже підписано 25 угод про співпрацю, 8 з яких – досягнення останнього року. За минулий навчальний рік група із організації профорієнтаційної роботи, до якої входили Ректор, проректори, декани факультетів, директори коледжів, відповідальний секретар приймальної комісії, представники Обласної МАН та Львівського РЦОЯО, відвідала чимало середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Цікавими та пізнавальними були екскурсії учнів до університетських музеїв, лабораторій, Ботанічного саду, Астрономічної обсерваторії тощо.
Профорієнтація неможлива і без Львівської обласної Малої академії наук. Структурним підрозділом МАН є очно-дистанційна школа для обдарованих школярів області. Метою діяльності організації є пошук обдарованих учнів, розвиток їхніх творчих здібностей, залучення найобдарованіших до написання науково-дослідницьких робіт під керівництвом університетських учених, допомога у свідомому обранні майбутнього фаху. В очно-заочній школі Малої академії наук працюють секції з вивчення української мови та літератури, історії, іноземної мови (англійської), біології, географії, фізики, хімії, математики, інформатики. Щодо методів роботи, то це не лише лекції та практичні заняття, а й різноманітні олімпіади, інтелектуальні змагання та навчально-пізнавальні екскурсії. Окрім того, слухачі МАН завжди беруть активну участь у культурно-виховному житті аlma mater, вносячи в нього частину власного.
Бачимо, що профорієнтаційна програма не лише систематизує набуті в школі знання, готує абітурієнтів до цікавого насиченого студентського життя, а й сприяє прагненню до підкорення найвищих вершин та зародженню університетського духу ще зі шкільної лави.

Юлія Гриценко

Категорія: №7, жовтень 2011 р.