В Університеті триває конкурс серед порадників академічних груп, переможців якого оголосять у травні. Нагадаємо, конкурс “Кращий порадник” було впроваджено минулого року за ініціативи Студентського самоврядування. Доцент кафедри фізіології людини і тварини біологічного факультету Соломія Бичкова, з якою ми зустрілись, щоб поговорити про специфіку роботи порадника академічної групи, була однією з восьми порадників, яких преміювали минулого року.
– Соломіє Володимирівно, розкажіть будь ласка детальніше про конкурс “Співи з викладачами”, який нещодавно проводився на вашому факультеті.
– Після “Співів з викладачами” найбільше емоцій. Якщо минулого року це були дуети, то цього року – тріо. Ми жартуємо, що наступного року будуть квартети, а там заспівають і хорами. Цього року охочих заспівати з викладачем було дуже багато, тому навіть зробили додатково відбірковий тур для студентів. Інтрига в тому, що дуети чи тріо визначають шляхом жеребкування. Конкурс складається з двох частин: в одній співають естрадну пісню, у другій – народну. Нелегко обрати твір для виконання, бо кожне покоління має своїх кумирів. І тут власне треба знайти точку дотику, порозумітись, щоб кожен отримав задоволення від того, що робить. Скажімо, я зі своїми студентами упродовж трьох тижнів узгоджувала репертуар.
– Студентам цікаво організовувати схожі заходи з викладачами?
– Студенти дуже хочуть, щоби викладачі брали участь у різних заходах, їм це цікаво. Скажімо, у нас проходить КВК, у якому обов’язково бере участь команда викладачів. Зрозуміло, що гумор викладачів відрізняється від гумору студентів, ми в різних “вагових категоріях”, але це цікаво і весело. Студенти хочуть бути ближчим до викладачів, а це добрий спосіб пізнати людину не за кафедрою на лекції. Тому зникає уявний бар’єр між викладачем і студентом, відтак простіше спілкуватися.
– Чим Вас приваблює робота наставника?
– Мені подобається робота зі студентами. Цікаво, які вони студенти сьогодні? Що їх турбує? Молоді люди щороку приходять більш впевнені в собі. Вони знають, чого хочуть і як цього досягти. Сучасні студенти прагнуть реалізувати себе, виявити свої здібності, хочуть бути активними в різних сферах студентського та громадського життя.
– Вам легко працювати зі свою академічною групою?
– Робота йде, якщо є взаємопорозуміння і бажання зробити щось спільно. Особисто мені дуже пощастило зі студентами, група – фантастична. Вони активні, енергійні, ініціативні, дієві. З ними легко працювати. Якщо студенти пасивніші, тоді наставнику важче “достукатись” до них і залучити їх до роботи.
– А як Ви плануєте роботу зі студентами?
– Є загальнофакультетська програма заходів, які проводимо впродовж року. Якби її не було, то працювати було б важче. Є затверджена програма, якою ми керуємося. Доводимо до відома студентів, які акції відбуватимуться, обговорюємо організаційні питання. Їх треба лише зацікавити, а далі вони самі все роблять. Студентське самоврядування дуже допомагає. Фактично воно відповідає за організацію студентів, проводить роз’яснювальну роботу. Наставники – стимулюють і регулюють. Ця робота дуже потрібна, бо ініціативи треба скеровувати у відповідне русло, щоб вони приносили результат.
– Особисто для Вас місія порадника групи – це …?
– Просто виховання студентської молоді. Ширше – це формування у них світогляду молодих освічених патріотів своєї держави, які прийдуть на зміну нам і будуть майбутнім нашої країни. Молодим людям часто варто підказати, підштовхнути, відкрити те, що було для них невідомим, а вони самі зроблять правильні висновки. На мою думку, виховні заходи, які проводяться на факультеті зокрема і в Університеті загалом, спрямовані на всебічний розвиток студентів, розширення їхнього світогляду. Завдання наставника лише спрямовувати цей виховний процес.
– Дякую за розмову!
Розмовляла Анастасія КОНИК
Фото Олега ВІВЧАРИКА