Цьогорічна Міжнародна наукова конференція «Теорія і практика викладання української мови як іноземної» традиційно зібрала мовознавців, зацікавлених проблемами викладання української мови як іноземної.
З вітальним словом звернувся до присутніх в.о. декана філологічного факультету Василь Будний. Василь Володимирович зазначив, що «кафедра українського прикладного мовознавства має широкий діапазон наукових зацікавлень. Одним із пріоритетних напрямів її роботи є викладання української мови як іноземної, що є справою державної ваги, адже йдеться про налагодження діалогу України зі світом».
Привітала учасників конференції завідувач кафедри українського прикладного мовознавства, професор Ірина Кочан. Ірина Миколаївна розповіла про традицію проведення щорічної конференції, яка вже понад 20 років збирає українських мовознавців, які займаються проблемами мовної освіти. Професор Ірина Кочан зробила екскурс в історію створення кафедри, зосередивши увагу на питанні впровадження дисципліни «Українська мова як іноземна». «Студенти різних континентів і держав вивчають українську мову в нашому Університеті, що дає змогу іноземцям краще пізнати нашу країну», – зауважила завідувач кафедри.
Про сертифікацію рівнів вивчення української мови як іноземної та нові виклики на шляху до створення національної системи тестування йшлося у виступі доцента кафедри українського прикладного мовознавства Данути Мазурик.
З пленарною доповіддю на тему: «Удосконалення мовної підготовки іноземних студентів – пріоритет у роботі підготовчого відділення» виступив керівник Центру міжнародної освіти Інституту післядипломної освіти та доуніверситетської підготовки Віктор Кревс.
Про труднощі міжкультурної комунікації під час початкового етапу навчання української мови арабських студентів розповіла завідувач кафедри романських мов та інтерлінгвістики Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, професор Ніна Данилюк.
Українські та польські науковці впродовж двох днів обговорювали питання організації та методичного забезпечення процесу навчання української мови як іноземної, методики викладання фонетики, лексики і графіки української мови як іноземної, а також зосередять увагу на її лінгвокраїнознавчому аспекті й проблемах міжкультурної комунікації та навчання видів мовленнєвої діяльності.
Тетяна Шемберко
Фото Олега Вівчарика